Tren Tatiline Yeni Bir Soluk: Turistik Diyarbakır (Mezopotamya) Ekspresi

Herkesin hayatı boyunca bir kez seyahat etmek istediği ama bir türlü cesaret edemediği tren yolculuğu hayallerinizi gerçekleştirmeniz için işte karşınızda yeni bir turistik tren rotası: Turistik Diyarbakır Ekspresi…

TCDD Taşımacılık Müşteri Hizmetleri Dairesi Başkanlığı yetkilileri ile 14-17 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz tanıtım seferinden deneyimlerimizi paylaşacağımız yazımız ile sizi hayallerinizi gerçekleştirmeye davet ediyoruz.

Ankara Garı

TCDD’nin kış aylarında yoğun ilgi gören Doğu Ekspresine alternatif olarak turistik trenler rotasına eklediği Ankara garı kalkışlı Turistik Diyarbakır (Mezopotamya) Ekspresi ilk seferini 19 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirmişti. 9 yataklı ve 1 yemekli vagondan oluşan 180 kişilik kapasiteye sahip olan turistik tren eşsiz manzaralara tanıklık etmek isteyen gezginlerin yeni gözdesi olmaya aday.

Turistik Mezopotamya Ekspresi ile Dört Rota

Ankara- Diyarbakır arasında hizmet veren tren sadece yataklı vagonlardan oluşuyor. Çünkü üç gece dört gün süren seyahatin iki gecesi trende geçiyor.

Cuma günü 15.55’te Ankara’dan kalkan trende geceyi geçirdikten sonra sabah ilk durağımız Malatya. Üç saatlik Malatya gezisinden sonra yola çıkan tren öğleden sonra Diyarbakır’a varıyor. İkinci gecemizi Diyarbakır’da Otel’de geçirdikten sonra öğlen 12.00 de tren yeni rotasına doğru harekete geçiyor. 16.00 gibi Yolçatı istasyonunda duruyor ve Harput’a doğru yol alıyoruz. Dört saatlik Harput gezisinin sonunda geceleme yine trende geçiyor. Sabahında üç saat mola vereceğimiz son durağımız Kayseri’deyiz. Kayseri’de verilen üç saatlik molanın sonunda tekrar hareket etmek üzere trene doğru yol alıyoruz. Ve akşam 18.00 gibi trenimizin Ankara’ya varmasıyla yolculuğumuz sona eriyor.

Ankara’dan kalkan tren Malatya, Diyarbakır, Elazığ ve Kayseri’de turizm amaçlı molalar veriyor

İlk Durağımız Malatya

Sabah saatlerinde vardığımız Malatya tren garında bizi yörenin müzik ekibi karşılıyor. Sabah mahmurluğumuzu keyifli müzikler eşliğinde üzerimizden attıktan sonra Malatya Valiliği tarafından tahsis edilen otobüslere doğru yol alıyoruz. Otobüsler ile beş dakikada vardığımız Malatya Büyükşehir Belediyesi Sanat Merkezi içerisinde Türkiye’de bir ilk olan Malatya Büyükşehir Belediyesi Fotoğraf Makinası Müzesi ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültürel Miras Taşıyıcısı-Devlet Sanatçısı Demirci Yusuf Sanat Atölyesinin dışında farklı atölyeler ve yeme içme mekanları yer alıyor.

Asya ve Avrupa’nın en büyük Fotoğraf Makinası Müzesi

Malatya Büyükşehir Belediyesi Fotoğraf Makina Müzesi

33 yıldır dünyanın her yerinden getirilen ve çalışır durumda olan 5.673 adet fotoğraf makinasına ev sahipliği yapan Fotoğraf Makinası Müzesi pazartesi günleri hariç 09.00- 17.00 saatlerinde hizmet veriyor. İrfan Tunay’ın muhteşem anlatımıyla gezdiğimiz müzede en çok ilgi çeken makinalar ya bir su matarasına gizlenmiş ya bir güvercinin boynuna asılmış ya da kundura bir ayakkabının altına yerleştirilmiş olan dedektif ve casusluk makinaları oluyor. Benimse ilgimi çeken Olimpiyat oyunları anısına özel olarak üretilmiş olan fotoğraf makinaları oluyor. Türkiye’de bir ilk olan müze kütüphanesini de gezdikten sonra çarşıdaki diğer sanat atölyelerini gezebilir ve sonrasında Çamlıca Restoran’da güzel bir kahvaltı yapabilirsiniz.

Üç saatlik mola sonrası trenimize binip geceyi trende geçiriyoruz. Gece uzun odamızda kalmaktansa trenin yemekli vagonuna geçiyoruz ve diğer yolcularla birlikte ekibimize eşlik eden iki müzisyenin şarkıları eşliğinde yolumuza devam ediyoruz.

İkinci Durağımız Diyarbakır

Ciğerci Hüsnü Usta

Öğleden sonra vardığımız Diyarbakır merkezde otelimiz Mitra’ya yerleştikten sonra niyetimiz hemen otelin karşısında yer alan ve özellikle yerel halktan namını duyduğumuz Ramazan Usta’da ciğer yemekti ancak Kurban Bayramı arifesi olduğu için birçok dükkan gibi kapalıydı. Bizde rotamızı Ciğerci Hüsnü Usta’ya çevirdik. Fiyatlar İstanbul’un yarısı, ciğerler yumuşacık ve mezeler ise harikaydı.

Tarihin Ruhunu İçinde Yaşatan Şehir

Diyarbakır Sur İçi

Yemek sonrası yürüme rotamızda olan Dört Ayaklı Minare, işçiliğine ve bahçesine hayran kaldığımız 1376 Surp Giragos Ermeni Kilisesi, Mar Petyun Keldani Katolik Kilisesi ve yenilenen yüzü ile Sur İçi’ni gezdikten sonra harika bir atmosferde şaraplarımızı yudumlayacağımız Sülüklü Han’a giderek günü bitiriyoruz.

Dünya’nın En Büyük İkinci Sur’u

Diyarbakır Surları

Sabah erkenden kahvaltımızı edip Diyarbakır sokaklarını gezmeye devam ediyoruz. İlk durağımız merkezde ve surların dibinde yer alan, avlu cephelerinde farklı dönemlere ait kabartma, yazıt ve bezemelerin uyum içinde yer aldığı Ulu camii. El Cezeri’nin yaptığı güneş saatine de ev sahipliği yapan cami 800 yıllık geçmişi ile yıllara meydan okuyor. Camiden çıkıp hemen Çin Seddinden sonra en büyük sur olan ve uzaydan görünen 5.5 km uzunluğunda ki surların üzerine çıkıyor ve şehri tepeden görüyoruz. Surlardan sonraki durağımız ise bizim çay içmeyi tercih ettiğimiz ama içerisinde kahvaltı, hediyelik eşya, yöresel yemek ve kitap dükkanlarının da bulunduğu Hasan Paşa Han’ı.

Dicle’nin İki Yakasını Birleştiren On Gözlü Köprü

On Gözlü Köprü

Öğleden önce otelden kalkan araçlarımız ile gezimize devam ediyoruz. Araçlarımız 10 dakikalık mesafede halk arasında On Gözlü Köprü olarak anılan Dicle Köprüsüne doğru yol alırken yol üzerinde Hesvel Bahçeleri ve Gazi Köşkünü görüyoruz. Malum aylardan Haziran Diyarbakır sıcaktan kavruluyor, serinlemek için herkes Dicle Köprüsü kıyısına gelmiş. Yeşilliklerin içinde dinlenmek için bizde kısa bir mola verdikten sonra 12.00’da hareket edecek olan trenimize doğru yola çıkıyoruz.

Üçüncü Durağımız Açık Hava Müzesi Harput

Yaklaşık dört saat süren yolculuğumuz sonunda dört saatlik mola vereceğimiz Harput’a gitmek üzere Yolçatı istasyonunda duruyoruz. Bizi bekleyen araçlarımız ile yarım saat mesafedeki Harput’a doğru yol alıyoruz. Bir çok medeniyete ev sahipliği yapmış olan Taş Kale veya Yukarı Şehir adıyla da bilinen UNESCO Dünya Mirası Geçici listesinde bulunan Harput Tarihi Kentinde öncelikle Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesinde de bahsettiği Eğri Minare olarak da bilinen Harput Ulu Camisini geziyoruz. Sonrasında Arap Baba Mescidi ve Türbesine geçiyor ve son olarak Musiki Müzesine doğru yol alıyoruz.

Balakgazi

Bayram dolayısıyla diğer dükkanların kapalı olmasından dolayı tek alternatifimiz olan Balakgazi Tesislerine oturuyoruz. Manzarası, ferah bahçesi ve hızlı servisinin yanı sıra lezzetli yemekleri ile de beğendiğimiz restoranda yöresel Elazığ yemeklerin yanı sıra lahmacunu da denemenizi öneririm.

Doğu Ekspresinde Cinayet

Trende geçireceğimiz ikinci gecemizin bir kısmını yemekli vagonda geçirdikten sonra Agatha Christie kitabından uyarlanan Doğu Ekspresinde Cinayet filmini izliyoruz. Neden bu film derseniz dedektiflik ve casusluk konularını içermesi ve filmin bir kısmının Türkiye’de geçmesi bize cazip geldi. Filme alternatif olarak aynı isimli kitabı da okuyabilirsiniz.

Son Durağımız Kayseri

Kayseri Gar

Sabah saatlerinde vardığımız Kayseri tren garından kahvaltı edeceğimiz bir yer bulmak için ayrılıyoruz. Bayram dolayısıyla dükkanlar kapalı. Hastane karşısında açık bulabildiğimiz ilk kahvaltı dükkanına giriyor ve daha yeni göz kapağı ameliyatı olmuş teyze ve huysuz amcanın mekanında katmer eşliğinde kahvaltı ediyoruz. Kayseri’den ayrılıp trenimize gidiyor ve yolculuğumuzun son durağı Ankara’ya hareket ediyoruz.

Amaç Turizmi Canlandırmak

Doğu (Kars) ekspresine alternatif olan Turistik Diyarbakır (Mezopotamya) Ekspresi belirli illerde 3-4 saatlik molalar vererek o illerin tarihi ve kültürel zenginliklerinin görülmesinin yanı sıra bölgenin doğa güzelliklerinin görülmesine de imkan veriyor.

Turistik Diyarbakır Treni Doğu güzelliklerini keşfetmek isteyen yolcularını bekliyor.

Turistik Diyarbakır (Mezopotamya) Ekspresi

İki yataklı, buzdolabı, masa ve lavabolu odaların bulunduğu altı, bir tane de yemek vagonunun hizmet verdiği Turistik Diyarbakır (Mezopotamya) Ekspresinin Haziran 2024 tarihi itibariyle iki kişilik fiyatı 9 bin tl, bütün personel güler yüzlü ve yardımsever, yemek vagonunda çok fazla seçenek olmazsa da olanlar doyurucu ve lezzetli.

Turistik Diyarbakır (Mezopotamya) Ekspresinin yeni seferlerinin bilet satışları Eylül ayında açılacak olup seferleri Nisan- Mayıs aylarında olacaktır. Hayallerinizi ertelemeyin ve bilet satışı için takipte olun: https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/tr/turistik/detay/4

Ankara-Diyarbakır Treni Hareket Saatleri

Ankara-Diyarbakır/Diyarbakır-Ankara Treni

HEMEN BİLET AL

The post Tren Tatiline Yeni Bir Soluk: Turistik Diyarbakır (Mezopotamya) Ekspresi appeared first on Turizm Günlüğü.

Kaynak: Turizmgunlugu.com Read More

Diyar21Haber
OrtaDogu

Suriye’de ABD destekli tiyatro

İsrail askerleri pusuya düştü: Çok sayıda ölü ve yaralı var

KAZA Turizm

Devrilen motosikletteki 2 Alman turist YARALANDI

DÜNYA

Hamas’tan Netenyahuya’ya sert uyarı: Karar sizin

MAGAZİN

Safiye Soyma- OĞLUNA VEFAT ETTİĞİ KÖYDE 40 MEVLİDİ OKUNDU, YEMEK DAĞITILDI!

ESNAF / SANAYi

Bilim ve Teknoloji

Araştırmalara Göre Yalnızlığın Sebeplerinden Biri de Parasızlık Olabilir

Yaşam

İşte, emeklilerin en rahat yaşayacağı 5 şehir…

BASIN

MUSTAFA KARSLIOĞLU: EYLÜL’DE GEL!

POLiTiKA & SiYASET

Türkiye – Mısır arasında 36 maddelik ortak bildiri

MANŞET

Kayıp Narin’den 15 gündür haber yok! Adalet Bakanı’ndan açıklama geldi: Savcı yeni talimat verdi

MAGAZİN

Paranoya… İLK FRAGMANI YAYINLANDI!

GÜNCEL

Cumhurbaşkanı Erdoğan: İsrail, Filistin halkını açlığa, susuzluğa mahkûm ederek direnişini kırmaya çalışıyor

Bilgilendirme

Çoğunlukla Göçmenlerden Oluşan Amerika’da Nasıl Oldu da Ayrı Bir “Amerikan Aksanı” Oluştu?

Deprem

İstanbul depremi için korkutan uyarı: En fazla kaç büyüklüğünde olur? Açıkladı

DÜNYA

Trump : İsrail yok olacak, yok olacak

Bilim ve Teknoloji

Uzayda Mahsur Kalan Astronotlar, 2025’e Kadar Orada Kalacak: Peki Oksijenleri Ne Zaman Biter?

POLiTiKA & SiYASET

Mısır Cumhurbaşkanı Ankara’da! Erdoğan ile görüşen Sisi’den ilk mesaj

Polish tourist who came to…

Polish tourist who came to Alanya for holiday committed suicide…

Ağustos 26, 2024

Polski turysta, który przyjechał na…

Polski turysta, który przyjechał na wakacje do Alanyi, ZABIŁ SIĘ…

En polsk turist som kom…

En polsk turist som kom på ferie til Alanya, DREPT…

Ağustos 26, 2024

100 tusen lira i bot…

100 tusen lira i bot for de som gjør det…

Ağustos 23, 2024

Servicebil kolliderte med turbil, 2…

Servicebil kolliderte med turbil, 2 TURISTER BLE SKADET 2 turister…

Ağustos 17, 2024

Alarm for falske penger i…

Alarm for falske penger i Alanya: Hvordan oppdage falske sedler?…

Ağustos 16, 2024

Alanya ble det dyreste stedet…

Alanya ble det dyreste stedet i Tyrkia Det skandinaviske markedet,…

Ağustos 15, 2024

There WILL BE NO RENT…

There WILL BE NO RENT INCREASE IN ELEMENTS ... In…